Nieuws

Valenciareis: dagboek (dag 3)!

Donderdag 8 februari

Wederom om 9 uur de wekker voor mij. Ik was gelukkig goed fit, ik was tenslotte nuchter gebleven op woensdagavond dus ik had een goede nacht gehad! Maar zoals hierboven al beschreven hadden een aantal het toch wel gezellig laat gemaakt, met de gevolgen van dien. Omdat we bij het maken van de reis hier al rekening mee hadden gehouden, was er geen tijd gebonden aan het ontbijt en kon iedereen een beetje zijn of haar eigen plan trekken. Ik besloot gebruik te maken van het ontbijt van het hostel, wederom echt niet verkeerd, om vervolgens het dagrapport bij te werken van woensdag. Maar de zon scheen ook, wat niet voorspeld was, dus het was even doortypen want ik wilde toch nog even proberen een kleurtje te krijgen. Ik had gehoord dat een groepje een mooie wandeling aan het maken was in het park gelegen aan ons hotel, dus ik besloot me daar bij aan te sluiten. En dit was ook echt even genieten geblazen. Ik dacht bij mezelf, kon ik maar elke dag zo wakker worden… na een was rommelige fotosessie met Nika, Kyra en Nikki besloten Tim en ik met verse mandarijntjes over te gaan gooien, die net van de bomen waren gevallen. Eindresultaat, een welgemikte mandarijn van Tim op de lip van Kyra, die bedoelt was net er langs te gaan… Gelukkig was de schade bij Kyra niet zo erg als het stokbrood in Risoul, dus besloten we weer richting het hostel te gaan om daar te verzamelen voor de fietstocht. Deze stonden vlak bij de centrale markt, stukje lopen dus. Voor sommige om wakker te worden, voor anderen een perfecte mogelijkheid om de benen op te warmen.

Eenmaal aangekomen bij de bike rental moesten er wat papieren getekend worden en konden de deelnemers na de uitleg van Anne aan de slag met het kwartet-fietstocht-spel. En na vijf minuten had het eerste groepje al hun locatie en opdracht voltooid en konden zij beginnen aan de tweede. Andere groepjes schoten niet zo snel uit de startblokken. Tijd voor ons (Anne, Roel en ik) om richting het mooie Turia park te gaan fietsen. Ondertussen pingelde mijn telefoon weer een paar keer door opdrachten die werden ingestuurd, sommigen goed, anderen fout. Maar de meeste groepjes deden echt leuk mee! Kleine karma richting Bjorn, die dit spel (echt super leuk) in elkaar heeft gezet. Hij had in het spel de categorie stranden toegevoegd, wetende dat dit een behoorlijk stukje fietsen is. Maar wat dacht Anne vervolgens, die categorie geven we aan het groepje van Bjorn!

Na een goede lunch bij een restaurantje in het park besloten wij met z’n drieën richting het nieuwere gedeelte te fietsen van Valencia, en natuurlijk het strand. We kwamen onderweg nog een ander groepje tegen en besloten ons bij hun te voegen. We kregen bericht dat Amy en Kyra een tatoeage aan het zetten waren (Kyra haar eerste): XII. Een verwijzing naar Bestuur 12. Helaas kwamen er wat wolkjes voor de zon dus besloten we snel door te fietsen richting het strand. Maar ondertussen was er al niet heel veel meer aan, de hemel was grijs en de wind begon ook wat harder te blazen. Na een ijsje en een snelle cocktail gingen we weer terug naar het hostel want er was weer gereserveerd bij een leuk restaurantje! Ik ging met een paar al wat eerder, niet iedereen dronk even snel en Riccardo had zelfs net nog een Aqua di Valencia besteld. Na een stukje fietsen op de drukke Spaanse weg (volgens mij vonden de lokale fietsers ons niet zo leuk) werd ik ineens gebeld. Nikki haar huurfiets was gestolen… Aangezien Roel en ik al over de helft waren richting de bike rental besloten we door te fietsen en het daar te melden. En het werd nog erger, die grijze hemel begon zachtjes mee te huilen.

Roel en ik liepen naar binnen en meldde de situatie, en kort gezegd kwam het neer op een betaling van 275 euro. Gelukkig hadden we de onvoorziene kosten nog, maar dat hielp de mood van Nikki niet echt. Maarja, niks aan te doen helaas en dit soort dingen gebeuren nou eenmaal. En onderweg besloot Kyra haar ijsje ook even uit te barfen, die was toch niet zo goed gevallen… Zo gaat alles perfect, en zo slaat het om naar problematisch.

Na even alles verwerkt en uitgerust te hebben in onze kamers gingen we richting het gereserveerde restaurantje, net buiten het centrum van Valencia. Het was een enorm klein, schattig en dus gezellig tapas tentje met Nederlandse eigenaresse! We hebben allemaal echt enorm gezellig gegeten en gedronken. Meerdere kleine tapasgerechten zoals calamares, gehaktballetjes, patatas bravas en een burrata salade vlogen ons om de oren, net als de Aqua di Valencia. Na een laatste shotje van het huis splitste de groep in tweeën. De ene helft ging lekker hun bedje in, de andere helft besloot er nog een leuke avond van te maken. Ik zat (natuurlijk) bij de tweede groep en ging er op uit. Na weer een Aqua di Valencia en drie kwartier rondlopen om te beslissen wat we gingen doen, besloten we toch de Uniq in te gaan. De Sjaarzen hadden ons ook gevonden en zo was de SVAAA redelijk vertegenwoordigd. Ik denk dat ik het daar een half uur heb volgehouden voordat ik er gek werd. Samen met Amy, Lucie en Riccardo besloten we een taxi te boeken en naar het hostel te gaan. Uiteindelijk was het half 3 toen ik in mijn bedje lag, en niet normaal snel de weg naar dromenland wist te vinden.